Gabinet Terapii Indywidualnej

PRZY WYKUPIENIU SERII* SESJI TERAPEUTYCZNYCH UDZIELAMY 10% RABATU!
RENCISTOM I EMERYTOM ORAZ STUDENTOM UDZIELAMY 15%* RABATU!

*seria – minimum 10 zabiegów przy płatności z góry; promocje i rabaty nie łączą się.

ZAPRASZAMY NA BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ FIZJOTERAPEUTYCZNĄ,

na której po szczegółowym badaniu funkcjonalnym i uwzględniając wszystkie wskazania i przeciwwskazania doradzimy Tobie, jaki rodzaj terapii jest dla Ciebie najlepszy.

Celem nadrzędnym terapii indywidualnej (terapii manualnej, kinezyterapii, gimnastyki leczniczej, ćwiczeń usprawniających) jest przywrócenie maksymalnej do osiągnięcia sprawności fizycznej.

W Gabinetach Medycznych Novina Poznań prowadzimy kompleksową rehabilitację:

• kręgosłupa,
  • barku, stawu łokciowego i ręki,
  • stawu biodrowego i miednicy,
  • stawu kolanowego,
  • stopy, stawu skokowego, ścięgna Achillesa,
  • narządu żucia, stawów skroniowo-żuchwowych,
  • tkanek miękkich, blizn,
  • schorzeń neurologicznych,
  • udarów, stwardnienia rozsianego, niedowładów,
  • szumów usznych, zaburzeń równowagi,
  • kobiet w ciąży i młodych mam,
  • modelującą ciało.
Aby terapia tych problemów medycznych była jak najbardziej efektywna, poza studiami na renomowanych uczelniach, ukończyliśmy specjalistyczne kursy oraz szkolenia zawodowe i wykorzystujemy następujące metody:

Terapia manualna

Terapia manualna jest szczególnie polecana dla osób z bólami kręgosłupa lub stawów oraz mierzącymi się z przewlekłym stresem. Jej podstawową zaletą jest bezpieczne działanie terapeutyczne, które w sposób szybki eliminuje zaburzenia stawowe i znacznie poprawia  funkcjonowanie narządu ruchu. Na podstawie specyficznych technik palpacyjnych najpierw diagnozuje się bowiem problem, aby następnie przejść do terapii składającej się w zależności od potrzeb z manipulacji, mobilizacji, kompresji czy trakcji wykonywanych w okolicy, która generuje dolegliwości bólowe. Stosowane w terapii manualnej efektywne techniki pozwalają na skuteczne i holistyczne przeprowadzenie usprawniania. Terapeuci Gabinetów Medycznych Novina stosują m.in.:

• Ortopedyczną Terapię Manualną wg koncepcji Kaltenborna-Evjenth’a,
  • Manipulacje krótkodźwigniowe HVLA,
  • Suche igłowanie, igłoterapię,
  • Pinoterapię,
  • Terapię Manualną Holistyczną Rakowskiego,
  • Techniki Energetyzacji Mięśni,
  • Anatomy Trains,
  • FDM (Fascial Distortion Model),
  • Masaż głęboki,
  • Mobilizacje tkanek miękkich,
  • Neuromobilizacje,
  • Terapię punktów spustowych,
  • Flossing, trening okluzyjny,
  • Mięśniowo-powięziowe rozluźnianie i in.

Dzięki tym metodom w ciągu zaledwie kilku spotkań terapeutycznych można znacznie złagodzić ból, a następnie całkowicie go usunąć! W ramach tej terapii przeprowadzamy również instruktaż autoterapii tak, aby w przyszłości Pacjent mógł samodzielnie poradzić sobie z ewentualnymi dolegliwościami.

Terapia manualna skutecznie leczy między innymi:

• Bóle stawów kręgosłupa i kończyn,
  • Bóle karku i krzyża,
  • Rwę kulszową, rwę barkową,
  • Zablokowane stawy,
  • Urazy sportowe,
  • Schorzenia kończyn górnych i dolnych,
  • Wady postawy (np. skoliozy),
  • Dysfunkcje stawów skroniowo-żuchwowych,
  • Zaburzenia snu,
  • Odkręgosłupowe bóle głowy i in.

terapia-gf-novina-poznan

Metoda neurofizjologiczna PNF

Koncepcja PNF (Proprioceptive Neuromuscular Facilitation) to metoda indywidualnej pracy z Pacjentem z wykorzystaniem – w zależności od potrzeb – technik uczących ruchu i koordynacji, stabilizujących, rozluźniających, mobilizujących, czy też przeciwbólowych. Terapeuta stymuluje podczas terapii silne i zdrowe regiony ciała Pacjenta, uwzględniając zawsze jego największe funkcjonalne deficyty. Co bardzo ważne w tej metodzie – praca z Pacjentem jest zawsze indywidualna i bezbolesna.

Wskazania obejmują:

• Stany po udarach, wylewach,
  • Niedowłady i porażenia kończyn,
  • Pourazowe niestabilności stawowe, uszkodzenia więzadeł,
  • Przykurcze mięśniowe,
  • Stwardnienie rozsiane (SM),
  • Mózgowe porażenie dziecięce (MPD),
  • Skoliozy i in.

Igłoterapia, suche igłowanie, the Dry Needling

Igłoterapia, suche igłowanie (ang. the Dry Needling) to metoda polegająca na wkłuwaniu tzw. suchych igieł w powięziowo-mięśniowe punkty bólowe. Jej główną zaletą jest szybka eliminacja dolegliwości bólowych, dyskomfortów stawowych oraz nadmiernego napięcia mięśni. Jest doskonałym i bezpiecznym uzupełnieniem terapii manualnej.

Igłoterapię polecamy dla osób z:

• Bólami kręgosłupa,
  • Chronicznym przemęczeniem, stresem,
  • Bólami głowy różnego pochodzenia,
  • Stanami z przeciążeniem stawów i mięśni,
  • Po urazach sportowych,
  • MPS – zespołem bólu mięśniowo-powięziowego.

igłoterapia_Novina

Trening funkcjonalny, fizjoprofilaktyka

Trening funkcjonalny stanowi niezbędną składową rehabilitacji. Dzięki wyposażeniu naszej sali w nowoczesną dwupłytową platformę dynamograficzną oferujemy naszym Pacjentom możliwość szczegółowej diagnostyki oraz treningu koordynacji nerwowo-mięśniowej, dystrybucji obciążenia i równowagi. Platforma dynamograficzna jest pomocna w przypadku różnorodnych dysfunkcji układu ruchu o podłożu ortopedycznym, neurologicznym, sportowym i urazowym oraz w rehabilitacji neurologicznej dzieci i młodzieży. Biofeedback w postaci gier wideo podczas testów i ćwiczeń umożliwia wypracowanie prawidłowego dociążania stóp, przenoszenia ciężaru ciała, stabilizacji miednicy, a także uaktywnianie słabszej połowy ciała – zawsze z możliwością dopasowywania ćwiczeń do aktualnych potrzeb ćwiczącego. Ta atrakcyjna i efektywna forma treningu jest więc doskonałym uzupełnieniem tradycyjnej terapii indywidualnej.

Trening funkcjonalny z powodzeniem stosuje się w przypadku:

• Stanów po urazach i operacjach kończyn dolnych,
  • Wad postawy,
  • U osób po udarach, wylewach,
  • Jako przygotowanie i uzupełnienie treningu sportowego i in.

platforma_gf_novinaplatforma1_gf_novina

Ćwiczenia stabilizujące i trening propriocepcji

Trening propriocepcji i stabilizacyjny to ćwiczenia indywidualne, podczas których często stosujemy najwyższej jakości urządzenia rehabilitacyjne, takie jak platforma dynamograficzna, rotory, taśmy, piłki, dyski stabilizacyjne, trenery równowagi i inne. Włączenie odpowiednich ćwiczeń mięśni głębokich (core stability) sprzyja nie tylko zrównoważeniu napięcia mięśniowego, ale także rozluźnianiu mięśni i przywracaniu ich funkcji i stabilności. Pozwala także pracować nad równowagą i koordynacją oraz poprawą czucia głębokiego, co zapobiega dalszym urazom. Zastosowanie jest bardzo szerokie i dotyczy właściwie każdego problemu rehabilitacyjnego.

Niektóre wskazania:

• Bóle stawów kręgosłupa i kończyn,
  • Schorzenia kończyn górnych i dolnych,
  • Wady postawy (np. skoliozy),
  • Stany pourazowe (np. nawykowe skręcenia, zwichnięcia, zerwania więzadeł, naderwania mięśni),
  • Stany przeciążeniowe i in.

stabilizacja_gf_novinapilka

Terapia wad postawy

Kompleksowa terapia wad postawy oraz skolioz to połączenie różnych metod fizjoterapeutycznych, których nadrzędnym celem jest zmniejszenie istniejącej wady postawy i jej skutków oraz profilaktyka jej rozwoju. Niezależnie od stosowanych technik korekta postawy ciała koncentruje się na pracy nad prawidłową funkcją mięśni przykręgosłupowych oraz poprawieniu mechaniki oddychania. Terapeuta edukuje również Pacjenta w zakresie prawidłowych nawyków ruchowych jak i zasad autokorekcji.

Wskazania:

• Skoliozy,
  • Plecy okrągłe, wklęsłe, wypukłe,
  • Płaskostopie poprzeczne i podłużne,
  • Wady stóp,
  • Hiperlordoza, zmniejszona lordoza lędźwiowa lub szyjna,
  • Wady klatki piersiowej i in.

Kinesiotaping (kinesiology taping), taping sportowy

Kinesiotaping (kinesiology taping) i taping sportowy to doskonałe uzupełnienie terapii indywidualnej oraz masażu. Wykorzystują one specjalistyczne plastry („tejpy”) aby aktywować naturalne zdolności organizmu do samoleczenia.  W zależności od wybranej aplikacji oddziaływają na mięśnie, powięź, stawy, układ limfatyczny i nerwowy. Efektem tej terapii, poza oczywistym działaniem przeciwbólowym i regeneracyjnym, jest także zmniejszenie obrzęków limfatycznych oraz korygowanie niewłaściwej pozycji stawu. Kinesiotaping oraz taping sportowy mają zastosowanie głównie w fizjoterapii sportowej i pourazowej.

Kinesiotaping stosuje się u osób z:

• Bólami kręgosłupa,
  • Bólami stawów (np. dolegliwości ze strony stawu kolanowego, barkowego, nadgarstka, łokieć tenisisty, ostroga piętowa),
  • Stanami po skręceniach i zwichnięciach stawów,
  • Obrzękami, bliznami,
  • Niestabilnością stawów,
  • Uszkodzeniami mięśni i więzadeł,
  • Po urazach i operacjach np. po rekonstrukcji więzadeł krzyżowych i in.

kinesiotaping

Flossing, trening okluzyjny

Flossing to metoda fizjoterapeutyczna wykorzystująca zjawisko okluzji, czyli zamknięcia światła naczynia krwionośnego przy pomocy taśmy tzw. ‘floss band’. Aplikację kompresyjną tej taśmy dookoła problematycznej okolicy ciała łączy się często z pasywnym lub aktywnym ruchem. Dzięki temu następuje poprawa ruchomości stawowej, a także eliminacja bólu i obrzęku. Flossing stosowany jest głównie wspomagająco w:

• ostrych i podostrych stanach urazowych,
  • stanach pooperacyjnych,
  • stanach przeciążeniowych stawów,
  • regeneracji struktur powięziowo-mięśniowych i in.

flossing GM Novina

Instruktaż ćwiczeń, edukacja profilaktyczna

To propozycja dla osób chcących ćwiczyć samodzielnie w domu, a które potrzebują wskazówek, jak to robić prawidłowo oraz bezpiecznie. Każdy instruktaż jest przygotowany przez nas indywidualnie dla Pacjenta, przy uwzględnieniu jego możliwości ruchowych i aktualnych potrzeb terapeutycznych. Taki opracowany zestaw ćwiczeń i zaleceń jest najpierw przetrenowany na sesji wspólnie z terapeutą, a następnie trafia do rąk Pacjenta w formie graficznej, by wspomagać pamięć i motywować do autoterapii.

Umów się już dziś na wizytę

Formularz rejestracji

Masz pytanie, wątpliwości?

Zadzwoń lub napisz do nas