Gabinet Terapii Indywidualnej

PRZY WYKUPIENIU SERII* SESJI TERAPEUTYCZNYCH UDZIELAMY 10% RABATU!
RENCISTOM I EMERYTOM ORAZ STUDENTOM UDZIELAMY 15%* RABATU!

*seria – minimum 10 zabiegów przy płatności z góry; promocje i rabaty nie łączą się.

ZAPRASZAMY NA BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ FIZJOTERAPEUTYCZNĄ,

na której po szczegółowym badaniu funkcjonalnym i uwzględniając wszystkie wskazania i przeciwwskazania doradzimy Tobie, jaki rodzaj terapii jest dla Ciebie najlepszy.

Celem nadrzędnym terapii indywidualnej (terapii manualnej, kinezyterapii, gimnastyki leczniczej, ćwiczeń usprawniających) jest przywrócenie maksymalnej do osiągnięcia sprawności fizycznej.

W Gabinetach Fizjoterapii Novina Poznań prowadzimy kompleksową rehabilitację:

• kręgosłupa,
  • barku, stawu łokciowego i ręki,
  • stawu biodrowego i miednicy,
  • stawu kolanowego,
  • stopy, stawu skokowego, ścięgna Achillesa,
  • narządu żucia, stawów skroniowo-żuchwowych,
  • tkanek miękkich, blizn,
  • schorzeń neurologicznych,
  • kobiet w ciąży i młodych mam,
  • modelującą ciało.
Aby terapia tych problemów medycznych była jak najbardziej efektywna, poza studiami na renomowanych uczelniach, ukończyliśmy specjalistyczne kursy oraz szkolenia zawodowe i wykorzystujemy następujące metody:

Terapia manualna

Terapia manualna jest szczególnie polecana dla osób z bólami kręgosłupa lub stawów oraz mierzącymi się z przewlekłym stresem. Jej podstawową zaletą jest bezpieczne działanie terapeutyczne, które w sposób szybki eliminuje zaburzenia stawowe i znacznie poprawia  funkcjonowanie narządu ruchu. Na podstawie specyficznych technik palpacyjnych najpierw diagnozuje się bowiem problem, aby następnie przejść do terapii składającej się w zależności od potrzeb z manipulacji, mobilizacji, kompresji czy trakcji wykonywanych w okolicy, która generuje dolegliwości bólowe. Stosowane w terapii manualnej efektywne techniki pozwalają na skuteczne i holistyczne przeprowadzenie usprawniania. Terapeuci Gabinetów Fizjoterapii Novina stosują m.in.:

• Ortopedyczną Terapię Manualną wg koncepcji Kaltenborna-Evjenth’a,
  • Metodę Rakowskiego (Terapię Manualną Holistyczną),
  • Suche igłowanie, igłoterapię,
  • Techniki Energetyzacji Mięśni,
  • Anatomy Trains,
  • FDM (Fascial Distortion Model),
  • Masaż głęboki,
  • Mobilizacje tkanek miękkich,
  • Neuromobilizacje,
  • Terapię punktów spustowych,
  • Mięśniowo-powięziowe rozluźnianie i in.

Dzięki tym metodom w ciągu zaledwie kilku spotkań terapeutycznych można znacznie złagodzić ból, a następnie całkowicie go usunąć! W ramach tej terapii przeprowadzamy również instruktaż autoterapii tak, aby w przyszłości Pacjent mógł samodzielnie poradzić sobie z ewentualnymi dolegliwościami.

Terapia manualna skutecznie leczy między innymi:

• Bóle stawów kręgosłupa i kończyn,
  • Bóle karku i krzyża,
  • Rwę kulszową, rwę barkową,
  • Zablokowane stawy,
  • Urazy sportowe,
  • Schorzenia kończyn górnych i dolnych,
  • Wady postawy (np. skoliozy),
  • Dysfunkcje stawów skroniowo-żuchwowych,
  • Zaburzenia snu,
  • Odkręgosłupowe bóle głowy i in.

terapia-gf-novina-poznan

Terapia metodą McKenziego

Metoda McKenziego stanowi system mechanicznej diagnozy i terapii zespołów bólowych kręgosłupa we wszystkich jego odcinkach (tj. lędźwiowym, piersiowym oraz szyjnym). Podczas pierwszej wizyty Pacjent wyuczany jest indywidualnie dobranych ćwiczeń, które wraz z zachowaniem prawidłowych nawyków ruchowych stanowią system samodzielnego radzenia sobie z problemami bólowymi kręgosłupa. Istotną rolę odgrywa też edukacja: co i jak należy robić by pokonać ból i uniknąć nawrotu choroby.

Metoda McKenziego ma zastosowanie w:

• Bólach karku i krzyża,
  • Bólach kręgosłupa pochodzenia mechanicznego,
  • Dyskopatiach szyjnych, piersiowych i lędźwiowych,
  • Rwie kulszowej,
  • Rwie ramiennej,
  • Przeciążeniowych bólach kręgosłupa i in.

mckenzie_poznan

Metoda neurofizjologiczna PNF

Koncepcja PNF (Proprioceptive Neuromuscular Facilitation) to metoda indywidualnej pracy z Pacjentem z wykorzystaniem – w zależności od potrzeb – technik uczących ruchu i koordynacji, stabilizujących, rozluźniających, mobilizujących, czy też przeciwbólowych. Terapeuta stymuluje podczas terapii silne i zdrowe regiony ciała Pacjenta, uwzględniając zawsze jego największe funkcjonalne deficyty. Co bardzo ważne w tej metodzie – praca z Pacjentem jest zawsze indywidualna i bezbolesna.

Wskazania obejmują:

• Stany po udarach, wylewach,
  • Niedowłady i porażenia kończyn,
  • Pourazowe niestabilności stawowe, uszkodzenia więzadeł,
  • Przykurcze mięśniowe,
  • Stwardnienie rozsiane (SM),
  • Mózgowe porażenie dziecięce (MPD),
  • Skoliozy i in.

Trening funkcjonalny, fizjoprofilaktyka

Trening funkcjonalny stanowi niezbędną składową rehabilitacji. Dzięki wyposażeniu naszej sali w nowoczesną dwupłytową platformę dynamograficzną oferujemy naszym Pacjentom możliwość szczegółowej diagnostyki oraz treningu koordynacji nerwowo-mięśniowej, dystrybucji obciążenia i równowagi. Platforma dynamograficzna jest pomocna w przypadku różnorodnych dysfunkcji układu ruchu o podłożu ortopedycznym, neurologicznym, sportowym i urazowym oraz w rehabilitacji neurologicznej dzieci i młodzieży. Biofeedback w postaci gier wideo podczas testów i ćwiczeń umożliwia wypracowanie prawidłowego dociążania stóp, przenoszenia ciężaru ciała, stabilizacji miednicy, a także uaktywnianie słabszej połowy ciała – zawsze z możliwością dopasowywania ćwiczeń do aktualnych potrzeb ćwiczącego. Ta atrakcyjna i efektywna forma treningu jest więc doskonałym uzupełnieniem tradycyjnej terapii indywidualnej.

Trening funkcjonalny z powodzeniem stosuje się w przypadku:

• Stanów po urazach i operacjach kończyn dolnych,
  • Wad postawy,
  • U osób po udarach, wylewach,
  • Jako przygotowanie i uzupełnienie treningu sportowego i in.

platforma_gf_novinaplatforma1_gf_novina

Ćwiczenia stabilizujące i trening propriocepcji

Trening propriocepcji i stabilizacyjny to ćwiczenia indywidualne, podczas których często stosujemy najwyższej jakości urządzenia rehabilitacyjne, takie jak platforma dynamograficzna, rotory, taśmy, piłki, dyski stabilizacyjne, trenery równowagi i inne. Włączenie odpowiednich ćwiczeń mięśni głębokich (core stability) sprzyja nie tylko zrównoważeniu napięcia mięśniowego, ale także rozluźnianiu mięśni i przywracaniu ich funkcji i stabilności. Pozwala także pracować nad równowagą i koordynacją oraz poprawą czucia głębokiego, co zapobiega dalszym urazom. Zastosowanie jest bardzo szerokie i dotyczy właściwie każdego problemu rehabilitacyjnego.

Niektóre wskazania:

• Bóle stawów kręgosłupa i kończyn,
  • Schorzenia kończyn górnych i dolnych,
  • Wady postawy (np. skoliozy),
  • Stany pourazowe (np. nawykowe skręcenia, zwichnięcia, zerwania więzadeł, naderwania mięśni),
  • Stany przeciążeniowe i in.

stabilizacja_gf_novinapilka

Terapia wad postawy

Kompleksowa terapia wad postawy oraz skolioz to połączenie różnych metod fizjoterapeutycznych, których nadrzędnym celem jest zmniejszenie istniejącej wady postawy i jej skutków oraz profilaktyka jej rozwoju. Niezależnie od stosowanych technik korekta postawy ciała koncentruje się na pracy nad prawidłową funkcją mięśni przykręgosłupowych oraz poprawieniu mechaniki oddychania. Terapeuta edukuje również Pacjenta w zakresie prawidłowych nawyków ruchowych jak i zasad autokorekcji.

Wskazania:

• Skoliozy,
  • Plecy okrągłe, wklęsłe, wypukłe,
  • Płaskostopie poprzeczne i podłużne,
  • Wady stóp,
  • Hiperlordoza, zmniejszona lordoza lędźwiowa lub szyjna,
  • Wady klatki piersiowej i in.

Kinesiotaping (kinesiology taping), taping sportowy

Kinesiotaping (kinesiology taping) i taping sportowy to doskonałe uzupełnienie terapii indywidualnej oraz masażu. Wykorzystują one specjalistyczne plastry („tejpy”) aby aktywować naturalne zdolności organizmu do samoleczenia.  W zależności od wybranej aplikacji oddziaływają na mięśnie, powięź, stawy, układ limfatyczny i nerwowy. Efektem tej terapii, poza oczywistym działaniem przeciwbólowym i regeneracyjnym, jest także zmniejszenie obrzęków limfatycznych oraz korygowanie niewłaściwej pozycji stawu. Kinesiotaping oraz taping sportowy mają zastosowanie głównie w fizjoterapii sportowej i pourazowej.

Kinesiotaping stosuje się u osób z:

• Bólami kręgosłupa,
  • Bólami stawów (np. dolegliwości ze strony stawu kolanowego, barkowego, nadgarstka, łokieć tenisisty, ostroga piętowa),
  • Stanami po skręceniach i zwichnięciach stawów,
  • Obrzękami, bliznami,
  • Niestabilnością stawów,
  • Uszkodzeniami mięśni i więzadeł,
  • Po urazach i operacjach np. po rekonstrukcji więzadeł krzyżowych i in.

kinesiotaping

Instruktaż ćwiczeń, edukacja profilaktyczna

To propozycja dla osób chcących ćwiczyć samodzielnie w domu, a które potrzebują wskazówek, jak to robić prawidłowo oraz bezpiecznie. Każdy instruktaż jest przygotowany przez nas indywidualnie dla Pacjenta, przy uwzględnieniu jego możliwości ruchowych i aktualnych potrzeb terapeutycznych. Taki opracowany zestaw ćwiczeń i zaleceń jest najpierw przetrenowany na sesji wspólnie z terapeutą, a następnie trafia do rąk Pacjenta w formie graficznej, by wspomagać pamięć i motywować do autoterapii.

Umów się już dziś na wizytę

Formularz rejestracji

Masz pytanie, wątpliwości?

Zadzwoń lub napisz do nas